Követendő példával elöl járni – a CSR alapjai


A legtöbb vállalatvezető számára nem kérdés, hogy a társadalmi felelősségvállalás (CSR) nem afféle úri-muri. Sokkal több annál. A vállalati társadalami felelősségvállalás (CSR – Corporate Social Responsibility) fő jellemzője az önkéntesség. Önkéntesség a vállalat részéről és önkéntesség a vállalat dolgozói részéről.

A CSR programok az eredményesen működő vállalatok jellemzői.

A vállalati társadalmi felelősségvállalás minden esetben különleges, az elvárt teljesítményszint fölötti teljesítményről szól. A kiválóságról.

A CSR stratégia a ‘jó tét helyébe, jót várj’ elv átültetése a valóságba. – a vásárlóknak számít, hogy a vállalat, aminek a termékei mellett döntenek milyen körülményeket biztosít munkavállalóiknak, milyen társadalmi célokat mond magáénak és valósít meg.
Például: A fogyasztók 84%-a pozitívabban ítéli meg azt a céget, illetve márkát, amik köthetők valamiféle szerepvállaláshoz, 66%-a váltana üzletet, márkát, ha ezzel támogatna valamilyen ügyet.

Egyik kedvenc videom arról, hogy a CSR szemlélet hogyan hathat át egy egész vállalatot Magyarország egyik sikersztorijáról a Preziről szól. 24 percet érdemes rászánni, akár többször is…

 

Related Images:

Szólj hozzá!

hozzászólás